Ανεπιθύμητα e-mail (spam)

Ανεπιθύμητη Αλληλογραφία (spam) (υπο συγγραφή)

Ως Ανεπιθύμητη  Αλληλογραφία (spam) οριζουμε την συνήθως ανώνυμη, συνήθως μαζική αποστολή ενός η περισσότέρων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς πολλαπλούς αποδέκτες. 
 
Ο βασικός λόγος ύπαρξης του spam ειναι συνήθως η αποκομιδή κέρδους.
 
Οταν το spam ειναι ανώνυμο η πραγματική ταυτότητα του αποστολέα δεν ειναι έγκυρη η ειναι πλαστογραφημένη η μεταμφιεσμένη σε κάποια αλλη πραγματική διεύθυνση. Ο σκοπός του ανωνυμου spam ειναι να αποκρύψει τον πραγματικό αποστολέα.
 
Μαζική αποστολή μηνυμάτων σημαίνει συνήθως η αποστολή δεκάδων χιλιάδων έως και εκατομυρίων μηνυμάτων. Ο βασικός λόγος για τον τεράστιο όγκο μηνυμάτων ειναι το οικονομικό όφελος που έχουν οι αποστολείς των μηνυμάτων spam (γνωστοί ως spammers)  προέρχεται απο ένα πολύ μικρό ποσοστό ανταπόκρισης απο τους παραλήπτες των μηνυμάτων τους.
 
Ανεπιθύμητη αλληλογραφία μπορεί να θεωρηθεί όμως απο κάποιον και νόμιμη αλληλογραφία όπως για παράδειγμα διαφημιστικό υλικό το οποίο κάποιοι τελικοί αποδέκτες έχουν επιλέξει να λαμβάνουν απο κάποιο αποστολέα.  Ενα τέτοιο μήνυμα μπορεί να μοιάζει με spam, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να είναι νόμιμη αλληλογραφία. Με άλλα λόγια, το ίδιο μήνυμα μπορεί να χαρακτηριστεί ως spam η ώς νόμιμη αλληλογραφία ανάλογα με το αν ή όχι ο χρήστης επιλέξει να το παραλάβει. Επομένως ο όρος διαφήμιση δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως το αποκλειστικό κριτήριο ορισμού του spam. 
 
Πολλά μηνύματα spam δεν είναι ούτε διαφήμιση, ούτε κάποιου είδους εμπορική πρόταση. Εκτός από την προσφορά αγαθών και υπηρεσιών, το spam μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις ακόλουθες κατηγορίες:
 
  • Μηνύματα πολιτικού περιεχομένου
  • Οικονομικές απάτες
  • Μηνυματα που προτρεπουν την προωθηση τους σε τρίτους (αλυσιδα)
  • Μηνύματα που χρησιμοποιούνται για τη διάδοση κακοβουλου λογισμικού (malware)

Αντιμετώπιση Spam στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου χρησιμοποιεί διάφορους μηχανισμούς αναγνωρισης του spam.  Μηνύματα που χαρακτηρίζονται ώς spam απο τον μηχανισμούς αναγνώρισης τοποθετούνται αυτόματα στον φακελο Ανεπιθυμητη Αλληλογραφία του γραμματοκιβωτιου κάθε χρήστη.  

Επιλογές χρηστών μέσω MS Internet Explorer 

///

Η πραγματικά ανεπιθύμητη αλληλογραφια κατα την γνώμη του τελικού χρήστη θα πρέπει να διαγραφεί απο τον ίδιο. Οποιοδήποτε φίλτρο θα πρεπει να ειναι ρυθμισμένο με τετοιο τρόπο ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει την ανεπιθυμητη αλληλογραφία απο το πραγματικό spam. Για παράδειγμα, μια εκκληση απο μια φιλανθρωπική οργάνωση η ενα ενημερωτικό δελτίο μπορει να θεωρηθεί απο καποιο ανεπιθύμητη αλληλογραφία αλλά πιθανόν δεν πρεπει να θεωρηθεί ώς spam.

Αρχική Σελίδα Ανεπιθύμητα e-mail (spam)